navigation


plebcomics:

based on this lovely exchange which is also not the first incidence of some feminists taking it upon themselves to mock and devalue the groups of people they are supposedly in support of

but thats how (tumblr grade, 3rd wave) feminism works right


idetesteverything:

idetesteverything:

hermitical-inequality-pacifist:

Read it and weep, snowflakes.

Oh my god, this is perfect.

For the dearies who didn’t want to, or didn’t have time to research, here’s a brief summary:

—-Negative Stereotypes—-

From a Q&A with one of the researchers, we learnt that activists (like feminists) “were perceived as militant, aggressive, forceful, argumentative and abrasive.”

By aggressively promoting change and advocating unconventional practices, activists become associated with hostile militancy and unconventionality or eccentricity.

In one study, 17 male and 45 female undergraduate students were randomly assigned to read a profile about a student who was a “typical” feminist (described as conforming to the stereotypes), an “atypical” feminist (described as not conforming to the stereotypes) or someone whose commitment to feminism was not described. All participants then rated the extent to which the stereotypical traits belonged to character they read about, as well as if they were interested in being associated with the character.

The most common traits for “typical feminists” included “man-hating”, “eccentric”, “militant” and “unhygienic”.

—-Aversion to Association—-

Another study, featuring 17 male and 45 female undergraduates, confirmed the pervasiveness of those stereotypes. It further found participants were less interested in befriending activists who participated in stereotypical behavior (such as staging protest rallies), but could easily envision hanging out with those who use “nonabrasive and mainstream methods” such as raising money or organizing social events.

“We found that participants were less motivated to adopt pro-gender equality behaviours when the article was ostensibly delivered by the ‘typical’ feminist rather than by one of the other message sources,” says Bashir.

The results of three additional studies suggested this aversion to perceived stereotypical behavior impacts people’s behavior. They don’t want other people to view them in the same negative view and consequently be attributed with commonly perceived negative stereotypes.

Due to these negative stereotypes, people are reluctant to adopt the behaviours that these movements (like feminism) promote.

“Furthermore, this tendency to associate activists with negative stereotypes and perceive them as people with whom it would be unpleasant to affiliate reduces individuals’ motivation to adopt the pro-change behaviors that activists advocate.”

In contrast, the studies also showed that people are more receptive of the message when it comes from an individual who does not conform to these negative stereotypes.

What does this mean? Are all activists this way?

“It’s important to keep in mind that this research is focused on how activists are perceived by others, rather than how they actually are,” Bashir says. “The militant and eccentric characteristics do not necessarily describe the actual personality traits possessed by activists.”

In conclusion, negative stereotypes are limiting the influence of what are supposed to be progressive and benign social movements.

So how do we deal with the problem of negative stereotypes?

The researchers suggest that the general public “may be more receptive to advocates who defy stereotypes by coming across as pleasant and approachable.”

But there is some value to activists in considering that people do perceive them negatively and maybe they do need to tweak their strategy a bit to take into consideration the way they’re coming across to people.

—-Additional Comments—-

This is a feminist’s response to the research, in which she actively encourages the reader to completely disregard the stereotypes, ignoring the harm the stereotypes are inflicting to their own cause, and the advice given by the researchers (to be more considerate). Feminists should simply ‘fight back’ instead (thereby inadvertently reinforcing those negative stereotypes). Her reasoning being that it’s the privileged people who are censoring activists and smearing the name of feminism.

The solution to that, Mr. Jacobs, isn’t to turn around and waggle fingers at the feminists for being insufficiently smiley (and in doing so to reinforce the false assumption that feminists are… what was the word? “Overwhelmingly negative”?). The solution is to instead push back against the people trying to use their privilege to control the conversation; to push back against the many, many people who use their political, media, and social power to smear the name of feminism in order to intimidate people from claiming that term for themselves.

Not only is she promoting actions that would consequently reinforce the stereotypes she’s offended about, but she is blatantly refusing to acknowledge the militant feminists that exist in great numbers in her movement, and are considerably the most vocal group.

So I implore you, dear keyboard warrior feminists, to realize that saying this

and doing this

is not helping your cause at all.

All you’re doing is proving the negative stereotypes to be true.

Don’t blame The Patriarchy™ if ever your movement ends up in flames incited by your own reckless actions.

Sources:

http://www.salon.com/2013/09/26/study_everyone_hates_environmentalists_and_feminists_partner/

http://news.nationalpost.com/2013/09/27/they-were-even-seen-as-terrorists-why-people-seem-to-hate-activists-but-not-what-they-stand-for/

http://www.psmag.com/blogs/news-blog/feminism-maybe-feminists-ewww-66918/

http://www.artsci.utoronto.ca/main/newsitems/negative-stereotypes-activists-research

And special thanks to anti-feminism-pro-equality, from whom I stole a couple of screenshots. (Sorry! <3)

vindicated.


delicious


trapperhat:

yourtattooisactuallygreat:

trapperhat:

itshouldbewhonotthat:

flawless-ramona:

itshouldbewhonotthat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

She said…

fytattoossucks has gone on at length in the past on why she thinks most text tattoos are terrible. She thinks the memorial tattoo is bad for the same reasons most text tattoos are bad (I agree with her). The design is lazy and uninspired. The characters are barely legible. The “handwriting” motif of the tattoo does not translate well at all, the final product just looks like sloppy scribble.

If the person who got it is happy with it, more power to them. I just wish they had taken the opportunity to get a really great tattoo instead of that silly mess.


yourtattooisactuallygreat:

trapperhat:

itshouldbewhonotthat:

flawless-ramona:

itshouldbewhonotthat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

flawless-ramona look this is fytattoossucks I think I understand why they run a hate blog now lmao

Congratulations! You’re now a bullying blog. I didn’t want to say anything, but to be honest, I hope everybody sees this and realises just how vile you are.

It’s not bullying, it’s just critiquing y’all.

'OH GOD.
i can’t right now. seriously. WHAT. you gotta be lying. you’re telling me this ugly heaux is sitting here telling other people what they should be doing with their bodies when she doesn’t even have the decency to wash her fucking face? and with that shit piercing???
No. Just no. This girl needs to log off and find herself a wash cloth and a new perception on life. Looking like a troll’s left ass cheek, HOW DARE SHE.’
No. That’s bullying. Not one of us has ever commented on how attractive someone is. Not one of us has ever shamed the way someone looks because that’s just the way they are. Critiquing a bad tattoo is one thing, but calling someone an ‘ugly heaux’ and degrading them is another.

????? What implies that her face isn’t washed?????? I understand maybe not caring for the piercing she has CHOSEN but like???? Otherwise it’s just grabbing at straws to insult someone against whom you have a personal vendetta.

yeah because making fun of someone’s tattoo they got as a memorial to their dead mother isn’t degrading rightttttttt? *thumbs up* you did it kid!
and that crust on the outside of her eye needs to go, and she really needs to exfoliate and stop washing her face with hand soap like why this bitch got wrinkles already. 

She said the art was bad. And it was. She wasn’t mocking the fact that someone died or that someone was honoring her. She said that if you’re going to get a memorial tattoo, it should be good. The person made a choice to get a shit tattoo, and it just so happened to be a memorial tattoo.
I see no eye crust, the filter doesn’t yield a lot of details; I’m pretty sure you’re just looking for things to insult and making shit up. And even if she had wrinkles (which I don’t see????) It’s better than having a shitty tattoo, or having a shitty tattoo in memorial of your mother.
The alleged eye crust can be washed away. A shit tattoo can’t. A tattoo is art, which is critiqued. Facial features just happen to people, can’t be changed, and she didn’t submit her face to the “cute face” tag or “eff yeah hot people” tag on Tumblr. Obviously you’re free to comment on anything posted to the internet; but it’s different from mocking tattoos, even if others think the tattoo is great, or even if it is in fact great.

And surprise*! It turns out yourtattooisactuallygreat is run by a moronic jackass whose best comeback basically consists of “well, YOUR FACE!!1!” 
Also sorry not sorry but that memorial tattoo was awful. fytattoossucks's criticism remains 100% valid.
*(actually nobody was even remotely surprised)


Not my fault she looks like bilbo baggins

OH MY FUCKING GOD
You are actually ten years old and you run your blog out of Super Weenie Hut Jr&#8217;s

yourtattooisactuallygreat:

trapperhat:

itshouldbewhonotthat:

flawless-ramona:

itshouldbewhonotthat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

flawless-ramona look this is fytattoossucks I think I understand why they run a hate blog now lmao

Congratulations! You’re now a bullying blog. I didn’t want to say anything, but to be honest, I hope everybody sees this and realises just how vile you are.

It’s not bullying, it’s just critiquing y’all.

'OH GOD.

i can’t right now. seriously. WHAT. you gotta be lying. you’re telling me this ugly heaux is sitting here telling other people what they should be doing with their bodies when she doesn’t even have the decency to wash her fucking face? and with that shit piercing???

No. Just no. This girl needs to log off and find herself a wash cloth and a new perception on life. Looking like a troll’s left ass cheek, HOW DARE SHE.’

No. That’s bullying. Not one of us has ever commented on how attractive someone is. Not one of us has ever shamed the way someone looks because that’s just the way they are. Critiquing a bad tattoo is one thing, but calling someone an ‘ugly heaux’ and degrading them is another.

????? What implies that her face isn’t washed?????? I understand maybe not caring for the piercing she has CHOSEN but like???? Otherwise it’s just grabbing at straws to insult someone against whom you have a personal vendetta.

yeah because making fun of someone’s tattoo they got as a memorial to their dead mother isn’t degrading rightttttttt? *thumbs up* you did it kid!

and that crust on the outside of her eye needs to go, and she really needs to exfoliate and stop washing her face with hand soap like why this bitch got wrinkles already. 

She said the art was bad. And it was. She wasn’t mocking the fact that someone died or that someone was honoring her. She said that if you’re going to get a memorial tattoo, it should be good. The person made a choice to get a shit tattoo, and it just so happened to be a memorial tattoo.

I see no eye crust, the filter doesn’t yield a lot of details; I’m pretty sure you’re just looking for things to insult and making shit up. And even if she had wrinkles (which I don’t see????) It’s better than having a shitty tattoo, or having a shitty tattoo in memorial of your mother.

The alleged eye crust can be washed away. A shit tattoo can’t. A tattoo is art, which is critiqued. Facial features just happen to people, can’t be changed, and she didn’t submit her face to the “cute face” tag or “eff yeah hot people” tag on Tumblr. Obviously you’re free to comment on anything posted to the internet; but it’s different from mocking tattoos, even if others think the tattoo is great, or even if it is in fact great.

And surprise*! It turns out yourtattooisactuallygreat is run by a moronic jackass whose best comeback basically consists of “well, YOUR FACE!!1!” 

Also sorry not sorry but that memorial tattoo was awful. fytattoossucks's criticism remains 100% valid.

*(actually nobody was even remotely surprised)

Not my fault she looks like bilbo baggins

OH MY FUCKING GOD

You are actually ten years old and you run your blog out of Super Weenie Hut Jr’s


dzolamboto:

oregonfairy:


The tallest statue in the world, Ushiku Daibutsu.

this always gives me chills


Insane.

The size comparison chart is comparing China&#8217;s Spring Temple Buddha (the actual tallest statue in the world) to other famous freestanding statues, not Japan&#8217;s Ushiku Diabutsu. 

dzolamboto:

oregonfairy:

The tallest statue in the world, Ushiku Daibutsu.

this always gives me chills

Insane.

The size comparison chart is comparing China’s Spring Temple Buddha (the actual tallest statue in the world) to other famous freestanding statues, not Japan’s Ushiku Diabutsu. 


itshouldbewhonotthat:

flawless-ramona:

itshouldbewhonotthat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

flawless-ramona look this is fytattoossucks I think I understand why they run a hate blog now lmao

Congratulations! You’re now a bullying blog. I didn’t want to say anything, but to be honest, I hope everybody sees this and realises just how vile you are.

It’s not bullying, it’s just critiquing y’all.

'OH GOD.
i can’t right now. seriously. WHAT. you gotta be lying. you’re telling me this ugly heaux is sitting here telling other people what they should be doing with their bodies when she doesn’t even have the decency to wash her fucking face? and with that shit piercing???
No. Just no. This girl needs to log off and find herself a wash cloth and a new perception on life. Looking like a troll’s left ass cheek, HOW DARE SHE.’
No. That’s bullying. Not one of us has ever commented on how attractive someone is. Not one of us has ever shamed the way someone looks because that’s just the way they are. Critiquing a bad tattoo is one thing, but calling someone an ‘ugly heaux’ and degrading them is another.

????? What implies that her face isn’t washed?????? I understand maybe not caring for the piercing she has CHOSEN but like???? Otherwise it’s just grabbing at straws to insult someone against whom you have a personal vendetta.

yeah because making fun of someone’s tattoo they got as a memorial to their dead mother isn’t degrading rightttttttt? *thumbs up* you did it kid!
and that crust on the outside of her eye needs to go, and she really needs to exfoliate and stop washing her face with hand soap like why this bitch got wrinkles already. 

She said the art was bad. And it was. She wasn’t mocking the fact that someone died or that someone was honoring her. She said that if you’re going to get a memorial tattoo, it should be good. The person made a choice to get a shit tattoo, and it just so happened to be a memorial tattoo.
I see no eye crust, the filter doesn’t yield a lot of details; I’m pretty sure you’re just looking for things to insult and making shit up. And even if she had wrinkles (which I don’t see????) It’s better than having a shitty tattoo, or having a shitty tattoo in memorial of your mother.
The alleged eye crust can be washed away. A shit tattoo can’t. A tattoo is art, which is critiqued. Facial features just happen to people, can’t be changed, and she didn’t submit her face to the “cute face” tag or “eff yeah hot people” tag on Tumblr. Obviously you’re free to comment on anything posted to the internet; but it’s different from mocking tattoos, even if others think the tattoo is great, or even if it is in fact great.

And surprise*! It turns out yourtattooisactuallygreat is run by a moronic jackass whose best comeback basically consists of &#8220;well, YOUR FACE!!1!&#8221; 
Also sorry not sorry but that memorial tattoo was awful. fytattoossucks's criticism remains 100% valid.
*(actually nobody was even remotely surprised)

itshouldbewhonotthat:

flawless-ramona:

itshouldbewhonotthat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

sorryyouruinedyourself:

yourtattooisactuallygreat:

flawless-ramona look this is fytattoossucks I think I understand why they run a hate blog now lmao

Congratulations! You’re now a bullying blog. I didn’t want to say anything, but to be honest, I hope everybody sees this and realises just how vile you are.

It’s not bullying, it’s just critiquing y’all.

'OH GOD.

i can’t right now. seriously. WHAT. you gotta be lying. you’re telling me this ugly heaux is sitting here telling other people what they should be doing with their bodies when she doesn’t even have the decency to wash her fucking face? and with that shit piercing???

No. Just no. This girl needs to log off and find herself a wash cloth and a new perception on life. Looking like a troll’s left ass cheek, HOW DARE SHE.’

No. That’s bullying. Not one of us has ever commented on how attractive someone is. Not one of us has ever shamed the way someone looks because that’s just the way they are. Critiquing a bad tattoo is one thing, but calling someone an ‘ugly heaux’ and degrading them is another.

????? What implies that her face isn’t washed?????? I understand maybe not caring for the piercing she has CHOSEN but like???? Otherwise it’s just grabbing at straws to insult someone against whom you have a personal vendetta.

yeah because making fun of someone’s tattoo they got as a memorial to their dead mother isn’t degrading rightttttttt? *thumbs up* you did it kid!

and that crust on the outside of her eye needs to go, and she really needs to exfoliate and stop washing her face with hand soap like why this bitch got wrinkles already. 

She said the art was bad. And it was. She wasn’t mocking the fact that someone died or that someone was honoring her. She said that if you’re going to get a memorial tattoo, it should be good. The person made a choice to get a shit tattoo, and it just so happened to be a memorial tattoo.

I see no eye crust, the filter doesn’t yield a lot of details; I’m pretty sure you’re just looking for things to insult and making shit up. And even if she had wrinkles (which I don’t see????) It’s better than having a shitty tattoo, or having a shitty tattoo in memorial of your mother.

The alleged eye crust can be washed away. A shit tattoo can’t. A tattoo is art, which is critiqued. Facial features just happen to people, can’t be changed, and she didn’t submit her face to the “cute face” tag or “eff yeah hot people” tag on Tumblr. Obviously you’re free to comment on anything posted to the internet; but it’s different from mocking tattoos, even if others think the tattoo is great, or even if it is in fact great.

And surprise*! It turns out yourtattooisactuallygreat is run by a moronic jackass whose best comeback basically consists of “well, YOUR FACE!!1!” 

Also sorry not sorry but that memorial tattoo was awful. fytattoossucks's criticism remains 100% valid.

*(actually nobody was even remotely surprised)


combatskirt:

petition to make ‘an extra hour in the ball pit’ a white card in cards against humanity


fierzzz:

Let’s stop beating around the bush with picking out certain pieces of the schedule. It all looks awful.

It’s like a horrible dream, a parody of a tumblr convention made by someone who hates the fuck out of tumblr


tenaflyviper:

And to think Muffy used to be part of the honor society.

Kids, this is what happens when you don’t buy your pot from a reputable dealer.  Make sure what they’re selling you isn’t contaminated with radioactive waste, or you might end up hanging around in the men’s room during school hours.

I fucking love this movie. It’s such a fantastic piece of 80s b-movie cheese :)